Workshop Transformatieve Mediation

13 september 2018 van 19:00 tot 21:30

Maak kennis met Transformatieve Mediation (TM).

Bij TM staat niet de oplossing van het probleem van partijen centraal, maar de transformatie van destructieve naar constructieve communicatie. Dit vanuit het vertrouwen dat partijen zelf in staat zijn om (als ze dat willen) het voorliggende probleem op te lossen. Als mediator laat je de verantwoordelijkheid voor zowel proces als inhoud bij de partijen zelf. Je focust je volledig op de communicatie in het hier-en-nu van de mediation. Daarin stel je als mediator ‘geen’ vragen, maar richt je je met je instrumentarium op het empoweren van de partijen die zich door het conflict in een tijdelijke crisis bevinden. Door het versterken van de eigen kracht van partijen, blijkt er vaak ruimte te komen voor verbinding met de ander.
In deze workshop leer je meer over het Transformatieve model en het instrumentarium van de transformatieve mediator en ervaar je in hoeverre de transformatieve aanpak aansluit bij jouw persoonlijke stijl.

De workshop wordt begeleid door Wilma Hanskamp, Floor Martens en Marie-Cecile Vleeshouwers. Wilma, Floor en Marie-Cecile zijn gecertificeerd transformatief mediators bij het Institute for the Study of Conflict Transformation en werden opgeleid door Carol Bloom en Joseph Folger. Ze zijn lid van de Stichting Het Transformatieve Model en lid van de Denktank Transformatieve Mediation. Deze denktank heeft als doel om meer bekendheid voor het transformatieve model in Nederland te genereren.

Locatie: Petrus Dondersplein 8d, 5271 AA Sint-Michielsgestel
Datum: donderdag 13 september 2018
Inloop: 19.00 uur
Aanvang: 19:30 uur
Einde: 21:30 uur
Kosten: MVZ leden € 67,50, niet-leden € 87,50

Aansluitend bieden wij een drankje aan.
Het volgen van deze workshop deel 2 levert u 2 PE punten op.

Aanmelden vóór vrijdag 7 september 2018 via info@mediatorsverenigingzuid.nl.
De aanmelding is pas definitief zodra de betaling door de MVZ is ontvangen.

Inschrijven voor deze workshop is niet meer mogelijk